حاجی ها آمدند ... حاجی ها نیامدند ...



این چند روز پستایی میخونم توو تلگرام در مورد نکوهش رفتن به حج و ریختن پول توو جیب عربا.
و اینکه حاجیا بهتر بود این پولو جای دیگه خرج میکردن و حرفای دیگه.
اصلاً قصد نقد کردن این حرفا رو ندارم. کاری ندارم که این عقاید درسته یا نه.
ولی مطمئنم اگه کسی عزیزی رو توو عربستان داشت، این پستا رو منتشر نمی کرد.
حال خانواده های این آدما رو کسایی می فهمن که این دوران رو گذرونده باشن.
کسایی مثل من که پارسال بمدت یک ماه ، دوری از مادر رو درد کشیدم.
تازه توو شرایطی که همه چی در امنیت کامل انجام شد، با این حال ماه گندی رو سپری کردم.
من می فهمم که اینا چی کشیدن.
خدا رو شکر که انتظار این آدما به پایان رسید و عزیزانشون رو در آغوش می گیرن.
و خدا صبر بده به آدمایی که عزیزاشونو برای آخرین بار توو فرودگاه ایران در آغوش گرفتن و شاید فکرشم نمیکردن که این آخرین باری باشه که دارن عزیزشون رو لمس میکنن.
و خدا کنه که هر چه زودتر تکلیف مفقود شده ها معلوم بشه ، چون این بلاتکلیفی دردی برای بازمانده ها داره که واقعا قابل توصیف نیست.

پ.ن: عنوان پست از روزنامه قانون.

نظرات 2 + ارسال نظر
شیما چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 02:27 ب.ظ http://man-bi-to.blogsky.com/

همیشه اگه آدم خودش رو جای طرف مقابل بذاره این اتفاق ها نمی افته ، منم با حج رفتن موافق نبودم ، منم فکر می کنم اگه یه جای دیگه هزینه می شد بهتر بود اما دلیل نمیشه که توهین کنیم به اعتقادات دیگران و این که درد رو از هر طرف بنویسی دردِ. با اینکه هیچ کدوم از آدمهای نزدیک و آشنایانم مکه نبودند اما همه اون روزها غصه خوردم و هنوزم یه جای تو قلبم برای همه آدمهایی که مردند و برای بازمانده هاشون درد می کنه. امیدوارم دیگه هیچ وقت ، هیچ جای دنیا ، واسه هیچ آدمی با هر رنگی با هر ملیتی با هر زبانی اتفاقی به این دردناکی نیفته
آمین

آفرین. خیلی قشنگ گفتی.
فقط میتونم بگم ، آمین.

مگهان سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:28 ب.ظ

و اگر داشت ... چنین پست هایی رو منتشر نمی کرد . من تو هفته ی اخیر بالغ بر ده بار از خوندنشون اشک ریختم ...
حالا فکر می کنم خودشون رو می بخشن افرادی که اینا رو انتشار دادن ؟ شکستن دل یه انسان هنره ؟! ...
من نمی بخشم کسایی رو که حتی ندونسته این روزا دل شکسته ترم کردن .

برات آرامش آرزو میکنم مگهان عزیز.
کاشکی این آدما هم یه مقدار مراعات حال منتظرین رو میکردن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد